Vybrané recenze

Vybíráme pro vás nejzajímavější recenze od ostatních čtenářů. Pokud se zajímáte o knihy z určitého oboru, můžete si je vyfiltrovat pomocí kategorií v levém sloupci.

Jiří Černý ...na bílém 4

ČERNÝ Jiří

Detail knihy Jiří Černý ...na bílém 4

Další díl sebraných spisů a článků našeho předního hudebního publicisty

Jan Bartoš 7. 6. 2017 5

Po určité časové odmlce se k čtenářům dostává již čtvrtý díl sebraných spisů, článků, statí, recenzí, fejetonů a dalšího, co Jiří Černý, náš přední hudební publicista, napsal. Tentokrát se dostáváme do let 1990-1994, kdy porevoluční tempo velelo otevřít a zpřístupnit všechnu mnohdy zakázanou tvorbu, kdy vznikala hudební nakladatelství jako houby po dešti a tehdy ještě hlavně dlouhohrajícími gramofonovými deskami dávala hudebním fandům ohromné zážitky. Jiří Černý se v té době také ujal šéfování časopisu Rock&Pop, který měl velké ambice, silně složenou redakci a v první chvíli asi i dychtivé a lačné čtenáře, byť se to pak všechno asi úplně nepovedlo. Byla to už jiná doba než v letech před revolucí roku 1989, kdy Jiří Černý svými Antidiskotékami doslova odhaloval svým posluchačům ty kvalitní interprety rockové hudby. V devadesátých letech docházelo právě k tomu masovému náporu hudby všeho typu, ve kterém se nebylo lehké vyznat. A právě Jiří Černý si zachoval nadhled a kvalitním objektivním hodnocením se snažil přispět k orientaci posluchače, což se mu u mne alespoň trochu podařilo. Při čtení Černého statí z té doby jsem si uvědomil i některé další události doby a vzpomněl třeba na první koncert The Rolling Stones v Praze. A byť už uteklo dalších více než dvacet let, lze se stále k hudebním událostem té doby vracet. A už se těším na další díl, který nás přivede už do trochu klidnější doby. A nevím, zda zřejmě původně zamýšlená pentalogie nebude muset být ještě rozšířena.

Kategorie

+ dalších 198 kategorií

Autoři